kleine koen

Hier kan je kort kwijt wie je bent, welke wagen je hebt, ...
Post Reply
kleine koen
Posts: 1
Joined: Mon Jul 22, 2019 3:45 pm

kleine koen

Post by kleine koen » Wed Jul 31, 2019 1:51 pm

ikke :?:

ben hier ooit verzeild geraakt ergens in 2005
de begindagen dus
had info nodig over hoe ik in godsnaam van de 2 BJ70's die ik op een afbraak gekocht 1 zou kunnen rijdend krijgen

heb hier toen meer dan info gekregen :mrgreen:

de BJ70 waarvan ik het chassis gebruikt heb (de 1313 dus), dat kleine meisje vooraan is ondertussen 18 jaar oude en rijdt sinds haar 14 met de BJ4 in Transilvania :roll:

Image

de oranje BJ70 toen hij thuis toekwam

Image

in Transilvania
aanpassingen...
rolkooi
Blackstar guyane (32inch denk ik)
chinese winch voor en achter van de makro
snorkel
2 reservewielen

Image

Image

Image

de BJ70 op ledenweekend Sclayn 2006
kwam toen net terug van Transilvania Adventure Trophy

Image

BJ70 klaar voor Transilvania Adventure Trophy 2007
3B met turbo
locker achter
LSD voor
veren wat verhoogd
Superswamper TSL 34/10.5, ongelofelijke bandjes
kiloke verf tegengesmeten
dat jaar ging de helft van 't forum mee (we waren toen met ni zo veel :-) )
Bram, Pieter, Wim (Mustang), Toyke (Gregg) Corona, de groten tovenaar...
ik reeg toen samen met gregg in de RRC V8 maar das ne landrover dus... kapot tijdens de proloog :roll:
doodjammer maar het begin van wat nu nog voortduurt als 1313Racing

Image

Istra Challenge 2008, zat ondertussen PTO winch op

Image

en plots waren we beroemd :lol: :D
foto TAT 2009

Image

ondertussen is wa problemen gehad met den ellentrik :lol:

Image

TAT 2009 uitgereden met "minor body damage" (lees, carrosserie platgereden) :mrgreen:

Image

die slijpschijf lag daar toch te liggen en traybacks waren in de mode, gezien er toch al ni veel van de kas overschoot hebben we den achterkant er maar afgeslepen en ook rap 2 ARBs gestoken en 36er Swampers

Image

professioneel gedaan :mrgreen:
spatborden ook weggeslepen want 36ers gingen er ni onder en verhogen is tegen mijn religie :roll:
enkel vergeten dat de reservoir geen plaats meer had
we reden dus met 2 jerrycans achter de zetels en een darmke naar de injectiepomp :lol: :shock:

Image

in TAT 2010 met den Tomcat die al is gerold was...
aan den Tomcat konde dat tenminste nog zien :roll:
BJ7 met zware industriele winch vooraan, gewone achtger en PTO winch voor

Image

ondertussen HDJ80 gekocht als trekker
de KTM op de foto ging mee naar TAT als assistentievoertuig :geek:

Image

ledenweekend Cinay 2010 met de BJ42
zalig ding
standaard
niet voor offroad
te veel waard... :lol:

Image

datzelfde kleine meisje van foto 1 bovenaan :)

Image

ledenweekend Ciney 2010
laatste meters

Image

RIP :|

Image

toen heb ik besloten op te houden met offroaden
bijna boven was ik gestopt uit veiligheid
madam ging winch aapikken en komt met knie tegen pook transfert bij uitstappen...
neutral
achteruit op dat steil stuk, remmen ging ni op losse leien
naar boom gemikt om publiek te missen
boom af
assteunen uit chassis gescheurd
motorsteunen af
boitesteunen af


ledenweekend maar afgewerkt met den 80 :mrgreen:

Image

ik dacht "als ik hier als ik het rustig doe zonder competitiedrukte en het loopt slecht af is het misschien een teken dat ik er beter mee ophou"
dus HDJ80 verkocht
BJ7 afgebroken

Image

BJ4 gehouden om boodschappen mee te doen en koebeesten te voederen

fini offroad

tot Thierry (zotte Patrolfransman met de gelen Troll) mij vroeg copiloot te zijn in Croatia Trophy 2012
dat zag ik zitten
na 5 minuten als Co wist ik het ... IK WIL RIJDEN

dus thuisgekomen, BJ4 uit de schuur gehaald en beest van gemaakt
met hulp van Gregg, Fillip en Eyckens senior en junior

dit was het resultaat...
jaja, nog altijd mijn dochter

turbo van BJ7 derop
ARB voor en achter
8274 met Gigglepin upgrade vooraan ( los van Gregg zijne RRC geslepen)
12500 achteraan
superswampers van den BJ7
rolkooi die nog ergens lag bij eyckens

Image

Na Croatia Trophy 2013

Image

ergens in de moerassen tijdens Craoatia Trophy 2014

Image

daarna helemaal body off
achterkant rot
in alu gemaakt, tegen rolkooi geriveteerd
licht en sterk
alu dakske
goede stoelekes
vooras BJ7 ARB
achteras HZJ7 ARB (schijfremmen)
verder standaard

hier in DAC Trophy 2015 die we toen efkes uit de grond gestampt hadden

Image

Image

ergens in de roemeens heuvels met mijn dochter, zalig rijden daar

Image

Na 2 jaar DAC Trophy georganiseerd te hebben beseft dat eht veel toffer is om gewoon met gelijkgstemde zielen door de bossen te rijden en dus met paar heel goede vrienden gaan offroaden in Transilvania, de boerderij die basiskamp was voor de trophy hadden we toch :idea:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


voilà.... nog altijd zot van offroaden
heb de BJ4 nog steeds
heb net een HDJ80 gekocht om om te bouwen als reismobiel
en heb een redelijk speciale HDJ80 gekocht vorig jaar, denk dat ik die beer in Race rubriek zet

wij blijven van offroaden genieten
of het nu onder vrienden is of in competitie

en de volgende generatie...
wel dit is de eerste rijles
Transilvania 2015, ze was 14 toen :mrgreen:

Image

User avatar
Stimy
Posts: 28
Joined: Wed Mar 06, 2019 6:30 pm

Re: kleine koen

Post by Stimy » Sun Aug 18, 2019 11:03 am

Hey Kleine Koen,

Welkom hier op het vernieuwde forum, ik vind het echt fascinerend om de verhalen te horen/lezen van de "anciens" die hier vroeger aanwezig waren.
we zijn dan ook van plan om dit alles nieuw leven in te blazen en Belgium4x4 terug op de kaart te zetten!

als je tips hebt, altijd welkom ;)
You can go fast,
But I can go anywhere...

Post Reply