Nieuwe Wrangler

Hier kan je kort kwijt wie je bent, welke wagen je hebt, ...
Post Reply
Jkwrangler

Nieuwe Wrangler

Post by Jkwrangler » Sat Apr 13, 2019 8:03 am

Na lang overwegen en aarzelen en door eigenlijk een stom toeval onverwachts terug een Wrangler gekocht...

Ik had een korte JK en heb deze september vorig jaar verkocht (was 5 jaar en afgeschreven) - enerzijds omdat ik rond dezelfde periode als daily driver een Grand Cherokee had gekocht en dus alles wat ik met Wrangler (werk gerelateerd althans) deed ook met de Grand Cherokee kon (werkwoord is correct - kon en niet kan) en dus strikt genomen geen 2de auto/bestelwagen van doen meer had. Anderzijds zie ik ook liever de korte versie dan de lange en momenteel is er geen mogelijkheid is om een korte Wrangler JL te hebben in lichte vracht

Echter een paar weken terug is de Grand Cherokee na 10 maanden en geen 40.000km overleden - motor opgeblazen met alle gevolgen van dien... Na nogal wat gedoe rond garantie etc is er een oplossing gekomen in de vorm van een nieuwe (alles door elkaar hebben Jeep en de garage netjes gehandeld maar het heeft wat geduurd). Ik moest dus opleggen voor een nieuwe Grand Cherokee wat ik dus meer dan zonde vond of kijken naar iets anders uit de Fiat-Jeep groep. Is dan maar een Stelvio 280pk benzine geworden (demo-wagen met quasi geen opleg tov restwaarde van de GC). Deze dient uiteraard niet om werven-leveringen-trekken-... te doen

In heel deze 'deal' is er dan een voorstel gekomen voor een nieuwe Wrangler ook en heb dan maar ineens beslist.
Is dus een nieuwe (staat in de showroom) lange JL Wrangler sport geworden 2.2 Diesel. Is dus basis versie met quasi geen bijkomende opties maar dus een werkpaardje... Had ook niet veel keuze. Ze hadden 1 demo Sport lopen in felgroen en 1 nieuwe Sport in een soort 'mat' grijs (in de sport versies - in de luxe versies was er meer keuze, maar deze zijn mij te duur). Is dus de grijze geworden want eentje op bestelling zou pas begin 2020 geleverd kunnen worden...

Wordt nu omgebouwd naar lichte vracht en krijgt trekhaak et... nog een weekje of 2 geduld dus

Nick

Re: Nieuwe Wrangler

Post by Nick » Sat Apr 13, 2019 3:27 pm

Proficiat met de aankoop ( en ) 👍 en veel plezier / succes ermee

En ook zonde van de grand das wel heel snel die der mez stopte hebben ze een eventuele oorzaak gevonden de motor zo snel om zeep is

Vergeet geen fotos te posten ben zeer benieuwd
Team low range

Jkwrangler

Post by Jkwrangler » Sun Apr 14, 2019 8:34 am

Normaal zal het wel niet zijn mag ik hopen...
Ik weet niet of de oorzaak echt gevonden is. Nokkenas is vast gelopen wat met mijn beperkte kennis wijst op een probleem met smering. Dit gezegd zijnde er zat nog voldoende olie in. Oliepomp welke kapot is gegaan maar daar leek het niet op volgens Jeep.

Foto : Wrangler is er nog niet. De Stelvio wel maar jullie als echte 4x4 mensen vermoed ik dat er weinig animo is voor een vierwieler aangedreven softroader :D
Zodra de Wrangler er is zal ik er een paar posten

Jkwrangler

Post by Jkwrangler » Sat May 04, 2019 7:48 am

Wrangler is gisteren geleverd... Paar snelle foto's genomen. Zal er wat betere posten als het weer wat beter is
Attachments
IMG_0043.JPG
IMG_0043.JPG (33.88 KiB) Viewed 614 times
IMG_0038.JPG
IMG_0038.JPG (33.17 KiB) Viewed 614 times

Nick

Post by Nick » Tue May 07, 2019 7:35 am

Knap ! Zijn echt prachtige wagens , samen met de jimny nu nog de enige echte terreinwagen te krijgen
Team low range

Kevin

Post by Kevin » Sat Jun 01, 2019 9:09 am

Hopelijk heb je hiermee meer succes als met GC.

Post Reply