Gewicht JKU

Alle vragen i.v.m verkeerswetten en -reglementen aangaande het 4x4-rijden, kan je hier stellen
Post Reply
woonicon

Gewicht JKU

Post by woonicon » Thu Feb 28, 2019 3:53 pm

Hi

Ik heb een tweedehands JKU gekocht als lichte vracht.
Na verkoop moest ik hiermee naar de keuring voor een 'meting/weging'.

Dat was op zich allemaal geen probleem maar ik kreeg wel de opmerking van de keurder dat het gewicht kantje boord was.

Hij weegt nu 2.3t en de MTM is eigenlijk maar 2.5t.

Wat eigenlijk betekent dat ik niet al te veel moet gaan in of opbouwen en in feite met een volle koffer al boven mijn gewicht zit.
Dat verbaasde mij echt wel.

Is dat normaal?

Er zit een ARB stalen bumper op met winch en een stalen sump guard. Ik neem aan dat daar het extra gewicht van komt.
Maar in principe moet ik al niks in mijn kofferbak van schuif o.i.d. gaan inbouwen...

Kan het maximum gewicht naar boven gehaald worden of hoe ga ik hier best mee om?

Ik wil bv de Jeep verder uitbouwen als overlander met dakrek/tent en inrichting achterin.

Ik hoor graag jullie tips en / of bevindingen

Nick

Re: Gewicht JKU

Post by Nick » Thu Feb 28, 2019 7:58 pm

Wat staat er op zijn papieren van normaal ( standaard leeg gewicht ) ?

Je kan altijd eens horen bij jeep dealer of ze de.mtm kunnen verhogen maar dat gaat ni vanzelf sprekend zijn

Er zijn nog wagens waar dat,probleem zich voordoet zo zijn er usa pick ups die bijna aan 3,5 ton zitten ( wil je ze rijbewijs b rijden ) dan kan je er bf nog 100 kilo max inladen jezelf inclusief want je hoort zelf ook bij het gewicht
Team low range

Post Reply