Pick-up hardtop als camper

OPGELET : Het is de bedoeling dat als je werken uitvoert aan je voertuig, dat je dan hier foto's en/of uitleg zet van de verschillende stappen die je moet doorlopen.
Post Reply
Peter H

Pick-up hardtop als camper

Post by Peter H » Thu Dec 06, 2018 10:57 pm

Ik zal effe tonen hoe ik mijn laadbak met hardtop omgetoverd heb tot comfy slaapplaats. Dit is een L200 met laadbak 150x150cm , maar is in elke hardtop toepasbaar natuurlijk..
ALU L-profielen op de raamkaders als steun.
Image

15mm betonmultiplex (=watervast) als legschab.
Image

Frontplaatjes tussen schab en dak. Tegen het dak is dit gelijmd met Sikaflex (=zeer sterke, flexibele verbinding).
Image

Uiteraard een beetje ellentrik. USB, sigarettenaansteker en bediening van binnen en buiten licht (led). De voeding van dit paneeltje gaat met een 10 mm² kabel naar een aparte batterij (Maxima Exide) onder de motorkap welke met een scheidingsrelais aan de alternator hangt. Deze gaat in de toekomst ook dienen voor de winch.
Image

Kastje met kleine Curver boxjes voor camping en recovery materiaal.
Image

15 liter water met dompelpompje en organiser.
Image

Tuinslang met Gardena sproeikop. Is douche, handenwasser, botinnenafspoeler, afwassproeier, koffiezetvuller....
Image

Slapen doen we diagonaal (=2 meter) met ons hoofd op de wieltoer, welke daarom geïsoleerd is met Extrem foam.
Image

Slaapt zaaaalig...
Image

Enkel het kastje met de Curver boxjes ben ik niet super tevreden over. Dat is iets te groot uitgevallen.
Ook als je een recovery gedaan hebt, moet je een sleeplint vol drek in je slaapruimte gaan weg steken. Dat zal er daar rap heel lief uit zien...
Ik ben er over aan het denken om 1 van de zijruitjes op te offeren en daar een toegang te maken in een afgesloten kast waar al het recovery materiaal zit... Toekomstmuziek!
Old enough to know better, young enough not to care!

Nick

Re: Pick-up hardtop als camper

Post by Nick » Fri Dec 07, 2018 9:06 am

Geweldig gedaan

Hoe,je,met realtief eenvoudig ingrepen toch een heel geriefelijk ding kan maken

Kan je dat kastje niet,op een soort uitschuifbaar rail zetten , je heel de kast tot minstens op de klep van de bak maar beter nog,iets verder,kan trekken en buiten de wagennde vuile,troep opbergen ? Dat gaat,u idd veel vuiligheid in de leefruimte schelen
Team low range

Peter H

Re: Pick-up hardtop als camper

Post by Peter H » Thu Jan 24, 2019 12:44 am

Ik zou graag iets maken in deze trand:
Dat zijbakje zal dan dienen voor de vuile sleeplinten, shackels en schupje.

Image
Old enough to know better, young enough not to care!

Post Reply