Ullie

Hier kan je kort kwijt wie je bent, welke wagen je hebt, ...
Ullie

Ullie

Post by Ullie »

Ik ben Ulrich, 42 jaar en woon momenteel in Mélin, officieel het mooiste dorp van Waals-Brabant. :-) Oorspronkelijk afkomstig van Niel-bij-As en na eerst een tijdje in het Leuvense gewoond te hebben nu dus in Wallonië beland, waar het nog goed is om tochtjes door de veldwegen te maken. :-)

Mijn eerst wagen in 1993 was een Suzuki Samurai. Altijd zot geweest van 4x4's en dus maar direct eentje gekocht nog voor ik al mocht rijden. Daar had ik het geld van mijn vakantiejobkes voor gespaard.
Veel fun mee beleefd en de microbe voor off-roaden mee te pakken gekregen.
(de foto is een look a like, de mijne had een munt groene schuine bache, gelijk de striping)
Image

Na te zijn gaan samenwonen met mijn toenmalige vriendin en ondertussen mijn vrouw, hebben we als gezinswagen een Nissan X-trail gekocht. Hier enkele keren mee naar de FOC Trophy in Lommel geweest en velen verstomd laten staan van wat die X-trail eigenlijk kon op terrein. Maar je blijft toch beperkt omdat je vooral schrik hebt de gezinswagen te beschadigen.
Image

Eind 2006 voor 4000 € een Nissan Patrol met 340.000 km op de teller gekocht om mee naar IJsland te gaan, omdat het toen beterkoop was om hier een voertuig te kopen en op de boot te zetten naar ginder, dan met het vliegtuig naar ginder te gaan en ginder een 4x4 te huren (die groot genoeg was om onze uitgestippelde toer door het binnenland te rijden).

Veel plezier mee beleefd en regelmatig mee op reis geweest. IJsland, Marokko, Pyreneën, etc... Ook menig 4x4 evenement mee gedaan en omdat ik toen lid geworden was van B4x4 ook regelmatig mee op roadbooks van B4x4 en ledenweekends geweest. Uiteindelijk verkocht aan Polen omdat hij niet meer door de keuring geraakte, voor meer dan de helft van de prijs dat ik hem gekocht had.

Image

Image

Image

Door het 4x4 reizen en het idee om een gezin te starten dan besloten om een 4x4 mbh te bouwen, want kant en klaar kopen kosten die meer dan een huis. We wilden luxueuzer op reis, maar wel nog avontuurlijk. Dus een mercedes vario 4x4 gezocht in Duitsland en deze zelf omgebouwd tot een mbh. En daar beleven we nu veel plezier aan door avontuurlijke reizen te doen zoals Albanië, Roemenië, Scandinavië tot aan de Noordkaap via Noorwegen en terug over Finland en Zweden (in 2 maanden).

Image

Image

Image

Image

Momenteel rij ikzelf nog steeds met een X-trail T30 als tweede gezinswagen. De eerste is perte total verklaard na een frontale botsing met een tegenligger (andere week af van zijn rijbaan) en heb toen net dezelfde kunnen kopen voor het geld dat ik van de verzekering kreeg, met maar 74.000 km op de teller. De onze had er toen 220.000 op de teller. Dus dat was een meevaller. Ik vond en vind het nog steeds de beste wagen die we ooit gehad hebben als gezinswagen. Zeker na de frontale botsing. Maar vanwege de oplopende taxen, toenemende dieselprijs en het feit dat ik nog geen 10.000 km per jaar meer maak met deze wagen (gewijzigde werk situatie en bedrijfswagen van de vrouw) heb ik beslist dat hij nu de deur uit gaat. Hij is ook al 14 jaar ondertussen, maar rijdt eigenlijk nog perfect en is heel goed verzorgd geweest altijd.

Komend autosalon (hopelijk met wat meer korting dan ze nu worden aangeboden) komt er een Suzuki Jimny, new generation in de plaats. Terug naar de roots zoals ze zeggen. (of word dat dan midlife genoemd voor een 40-tiger) Deze zal vooral moeten dienen voor woon-werkverkeer, maar ook om terug wat plezier mee te beleven in de vorm van roadbook en 4x4 event. Dus de uitstap van B4x4 naar Marquentaire in 2019 staat al aangeduid in mijn agenda. Nu eerst zien dat ik hem dan al heb en of het in de gezinsagenda past.

Image

Verder staat er in 2019 een reis naar Namibië op het programma met een huur 4x4 met daktent. Het was ofwel te kostelijk om de mbh naar ginder te verschepen, of het duurde te lang om er te geraken al rijdend. :-)

Voilà, dat is mijn 4x4 historie in een noten dop.
Last edited by Ullie on Thu Mar 05, 2020 9:29 am, edited 2 times in total.

Nick

Re: Ullie

Post by Nick »

Welkom ulrich , en idd,ook al jaar en dag van de partij bij b4x4 👍

Leuk te horen er terug een 4x4 komt ( jimny) en we u msch terug mogen verwelkomen

Mooie voorstelling ook 👍
Team low range

Kevin

Post by Kevin »

Hej Ullie,

Welkom, het is al een tijd geleden dat ik je nog gezien heb. Kom je geen frieten meer eten in Hamme-Mille :D .
Als je eens mee een toertje hier wil doen laat je maar iets weten.

Ullie

Post by Ullie »

Kom nog bijna wekelijks bij le Roi du Soleil, maar op een ander uur als u vrees ik. :-)
Als er terug een 4x4 is om ook RB mee te rijden, dan ga ik je zeker eens contacteren voor een ritje.

Groeten,

Ullie

Euro4x4parts

Post by Euro4x4parts »

Welkom gewenst Ullie vanuit Spanje
Altijd 10% korting op alles voor actieve forum leden

Image

http://www.euro4x4parts.com/parts/

Ullie

Post by Ullie »

Ik zal nog wat moeten wachten op een nieuwe jimny blijkbaar. Leveringstijden voor die nu besteld worden is ten vroegste december 2019.
En wat de kortingen voor het salon betreft, dat is dus nihil. :-(

Nick

Post by Nick »

Amai de verkoop moet goed gaan dan een jaar wachttijd :shock:
Team low range

Kevin

Post by Kevin »

Wow das wel extreem lang wachten! Wel een tof bakske

Ullie

Post by Ullie »

Voila, de Jimny is besteld. Nu enkel nog wachten op de levering in maart 2020. 8-)

Kevin

Post by Kevin »

Nee echt? Das meer als een jaar ondertussen?

Post Reply